Openstaande factuur? Niet betalende klant? Klanten die niet willen of kunnen betalen, zijn een bron van ergernis voor elke ondernemer. Hoe lang wacht je totdat de klant jouw factuur betaalt?
Wanneer kan ik als zelfstandige (zzp’ers) een incassobureau inschakelen? Als je niet of slecht betalende klanten (bedrijven of personen) hebt of als je voor jouw uitstaande leningen geen aflossingen hebt ontvangen. Van kleine bedragen onder de honderd euro tot bedragen ver daarboven kunt u terecht bij een incassobureau.
In de praktijk wordt vaak te lang gewacht met het inschakelen van een incassobureau. Dat maakt de kans op succes aanzienlijk kleiner. De wettelijke betalingstermijn van een factuur is dertig dagen. Maar gemiddeld betalen Nederlandse bedrijven ongeveer binnen 77 dagen. Dat is erg laat en dit kan voor problemen zorgen, zeker als kleine zelfstandige. Je schakelt het best een incassobureau in na het vervallen van de aanmaning. Door snel te schakelen is de kans op incasseren groter en is jouw vordering in veel gevallen sneller betaald.
Veel zelfstandigen (zzp’ers) zien af van het inschakelen van een incassobureau omdat word gevreesd voor de relatie met de klant. Maar een niet-betalende klant kan een probleem zijn voor uw financiële gezondheid. Wacht daarom niet te lang, incasso op een eerlijke en klantgerichte wijzen zal zowel goed zijn voor u als uw klant.
Direct een zaak ter incasso indienen zonder extra kosten? Vult u hier https://creditcollect.nl/contact/ formulier in en wij nemen met u vrijblijvend contact op.