Betalingsherinnering

Iedere ondernemer heeft wel eens met wanbetalers te maken. Je openstaande factuur wordt na jouw geleverde dienst of product(en) niet voldaan door de klant. Wat nu?

Het eerste wat je zelf kunt doen, indien de betalingstermijn van de factuur is verstreken en je factuur niet wordt betaald, is jouw klant (debiteur) te bellen en zo nodig een betalingsherinnering sturen. Je onbetaalde factuur zal dan in veel gevallen alsnog worden betaald.

De betalingsherinnering is een vriendelijke herinnering voor je klant dat de betalingstermijn van een of meerdere facturen inmiddels is verstreken en dat er een betalingsachterstand is ontstaan. Verder wordt de debiteur verzocht alsnog op korte termijn de factuur te betalen. Het is echter wel belangrijk om duidelijk te zijn en geen ruimte te bieden om niet te betalen binnen de gestelde termijn. Wil jij graag een duidelijke maar vriendelijke herinnering ontvangen? Download dan onderstaande herinnering.

Download herinnering (word doc)

Heeft u vragen vul dan het contact formulier in of bel ons ? Vordering indienen?