10 Credit Collect tips die u kunt toepassen om onbetaalde factuur(en) te voorkomen.
1.laat duidelijke in uw algemene voorwaarden opnemen binnen welke termijn uw factuur(en) betaald moeten zijn.
2. Vordering(en) tussen bedrijven onderling kennen geen wettelijke staffels (maximale incasso kosten). U kunt dus opnemen wat de kosten zijn die u zult rekenen bij het uitblijven van betaling (dit dient wel onderbouwd en redelijk te zijn).
3. Nieuwe klant? Mooi, maar u heeft nog geen relatie opgebouwd, wees dus voorzichtig.
4. Zorg dat u altijd iets achter de hand heeft waarmee u een onderhandelingspositie heeft bij uitblijven van betaling(en).
5. Wees voorzichtig bij nieuwe bestellingen of opdrachten als uw eerdere factuur(en) nog niet betaald zijn.
6. Stuur uw factuur(en) per mail en maak gebruik van een Ideal link.(veel banken bieden dit aan, anders kunt u terecht bij een payment provider).
7. Na verloop van de factuurdatum stuurt u een herinnering.
8. Neem contact op met uw klant en vraag wanneer u de betaling(en) kunt verwachten.
9. Stuur een aanmaning en reken de kosten die u heeft opgenomen in uw algemene voorwaarden.
10. Geef duidelijk aan dat bij uitblijven van de betaling(en) u de vordering uit handen moet geven.(Na de aanmaning zijn onbetaalde facturen vorderingen geworden).
In de meeste gevallen zal uw factuur(en) op tijd betaald worden of niet langer dan de wettelijke 30 dagen. Echter, doet u er altijd goed aan om pro-actief te handelen, even bellen zal zelfs gewaardeerd worden door uw klant.
Heeft u vragen neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. https://creditcollect.nl/contact/