Blog
Meer over debiteurenbeheer
Lees hier alles over credit management en debiteurenbeheer.
Openstaande factuur? Niet betalende klant?
Openstaande factuur? Niet betalende klant? Klanten die niet willen of kunnen betalen, zijn een bron van ergernis voor elke ondernemer. Hoe lang wacht je totdat de klant jouw factuur betaalt? Wanneer kan ik als zelfstandige (zzp'ers) een incassobureau inschakelen? Als...
10 Credit management tips.
10 Credit Collect tips die u kunt toepassen om onbetaalde factuur(en) te voorkomen. 1.laat duidelijke in uw algemene voorwaarden opnemen binnen welke termijn uw factuur(en) betaald moeten zijn. 2. Vordering(en) tussen bedrijven onderling kennen geen wettelijke...
Factuur niet betaald en u heeft incassobrief ontvangen?
Vroeg of laat krijgt bijna iedereen wel eens te maken met een incassobureau. Dit is niet het einde van de wereld, maar wel iets om aandacht aan te besteden. Openstaande facturen verdwijnen eenmaal niet vanzelf. Er is soms onduidelijkheid over waarom en wanneer een...
Top 10 smoezen van wanbetalers
Top 10 smoezen van wanbetalers Als ondernemer zal je te maken krijgen met onbetaalde rekeningen en smoezen om later te betalen dan afgesproken. Slim inspelen op situaties en omgaan met ‘smoezen’ van wanbetalers is dan ook erg belangrijk om financiële risico,s te...
Voorbeeld betalingsherinnering om direct te gebruiken.
Betalingsherinnering Iedere ondernemer heeft wel eens met wanbetalers te maken. Je openstaande factuur wordt na jouw geleverde dienst of product(en) niet voldaan door de klant. Wat nu? Het eerste wat je zelf kunt doen, indien de betalingstermijn van de factuur is...
Wat is no cure, no pay incasso
Wat is no cure, no pay incasso? De uitdrukking no cure no pay wordt veel gebruikt op websites van incassobureaus. Vrij vertaald betekent dit: geen oplossing, geen betaling. Wanneer u gebruikmaakt van een no cure no pay-incassoregeling betekent dit dat het...
Kredietrapport
Wat is een kredietrapport? Een kredietrapport is een uitgebreid rapport dat op basis van verschillende bronnen en analyses inzicht geeft in de kredietwaardigheid van een bedrijf. Op basis van deze informatie kan een aanvrager ten eerste beslissen om wel of niet in zee...
Uw aanmaningsbrief verbeteren?
Uw aanmaningsbrief verbeteren? Valt uw aanmaningsbrief op? Dit is een zeer belangrijke vraag als u duidelijk aan uw klant kenbaar wil maken dat de factuur nu toch echt betaald moet worden. Vaak vallen aanmaningsbrieven niet op of zijn opgebouwd uit standaard teksten...







