085-9022061 info@creditcollect.nl

Blog

Meer over debiteurenbeheer

 

Lees hier alles over credit management en debiteurenbeheer.

Factuur niet betaald en u heeft incassobrief ontvangen?

Factuur niet betaald en u heeft incassobrief ontvangen?

Vroeg of laat krijgt bijna iedereen wel eens te maken met een incassobureau. Dit is niet het einde van de wereld, maar wel iets om aandacht aan te besteden. Openstaande facturen verdwijnen eenmaal niet vanzelf. Er is soms onduidelijkheid over waarom en wanneer een...

Top 10 smoezen van wanbetalers

Top 10 smoezen van wanbetalers

Top 10 smoezen van wanbetalers Als ondernemer zal je te maken krijgen met onbetaalde rekeningen en smoezen om later te betalen dan afgesproken. Slim inspelen op situaties en omgaan met ‘smoezen’ van wanbetalers is dan ook erg belangrijk om financiële risico,s te...

Voorbeeld betalingsherinnering om direct te gebruiken.

Voorbeeld betalingsherinnering om direct te gebruiken.

Betalingsherinnering Iedere ondernemer heeft wel eens met wanbetalers te maken. Je openstaande factuur wordt na jouw geleverde dienst of product(en) niet voldaan door de klant. Wat nu? Het eerste wat je zelf kunt doen, indien de betalingstermijn van de factuur is...

Wat is no cure, no pay incasso

Wat is no cure, no pay incasso

Wat is no cure, no pay incasso? De uitdrukking no cure no pay wordt veel gebruikt op websites van incassobureaus. Vrij vertaald betekent dit: geen oplossing, geen betaling. Wanneer u gebruikmaakt van een no cure no pay-incassoregeling betekent dit dat het...

Doe een gratis creditcheck

Doe een gratis creditcheck

Doe eenmalig een gratis credit check! Wist u dat wanbetaling de grootste bedreiging is voor uw winst? Veel bedrijven zijn zich te weinig bewust van de enorme kosten van oninbare facturen. Zorg dat u inzicht krijgt in het betaalgedrag van klanten en voorkom...

Kredietrapport

Kredietrapport

Wat is een kredietrapport? Een kredietrapport is een uitgebreid rapport dat op basis van verschillende bronnen en analyses inzicht geeft in de kredietwaardigheid van een bedrijf. Op basis van deze informatie kan een aanvrager ten eerste beslissen om wel of niet in zee...

Uw aanmaningsbrief verbeteren?

Uw aanmaningsbrief verbeteren?

Uw aanmaningsbrief verbeteren? Valt uw aanmaningsbrief op? Dit is een zeer belangrijke vraag als u duidelijk aan uw klant kenbaar wil maken dat de factuur nu toch echt betaald moet worden. Vaak vallen aanmaningsbrieven niet op of zijn opgebouwd uit standaard teksten...

Insolventierisico’s beperken met 5 stappen

Insolventierisico’s beperken met 5 stappen

  Dienstverleners of leveranciers maken soms afspraken met hun afnemers, zonder er zeker van te zijn dat hun facturen (op tijd) worden betaald. Dat kan leiden tot een insolventierisico, waarbij het gevaar bestaat dat vorderingen onbetaald blijven bij een...

WhatsApp Hallo, ik ben geen "robot" dus stuur me gerust een bericht. :)