Blog
Meer over debiteurenbeheer
Lees hier alles over credit management en debiteurenbeheer.
Insolventierisico’s beperken met 5 stappen
Dienstverleners of leveranciers maken soms afspraken met hun afnemers, zonder er zeker van te zijn dat hun facturen (op tijd) worden betaald. Dat kan leiden tot een insolventierisico, waarbij het gevaar bestaat dat vorderingen onbetaald blijven bij een faillissement...
Betekenis van incasso en het incasseren van geld.
Veel mensen maken gebruik van een eenmalige of automatische incasso. Vaak gebeurt dat in de vorm van een automatische afschrijving van vaste kosten, zoals een telefoonabbonement of sportschool. Soms kunt u met incasso in aanraking aan de andere kant van het proces,...
Doe een gratis creditcheck
Doe eenmalig een gratis credit check! Wist u dat wanbetaling de grootste bedreiging is voor uw winst? Veel bedrijven zijn zich te weinig bewust van de enorme kosten van oninbare facturen. Zorg dat u inzicht krijgt in het betaalgedrag van klanten en voorkom...
Wat te doen bij wanbetaling?
Hoe zorg ik dat mijn facturen betaald worden? Wat te doen bij wanbetaling? Altijd een vervelend probleem waar veel zzp’ers, freelancers en ondernemers mee te maken kunnen hebben: niet betalende klanten,of anders gezegd wanbetalers. Hoe lang wacht je nog, totdat de...
Hoe verbetert u uw kredietscore? Verbeter uw kredietwaardigheid
Verbeter je kredietscore aan de hand van de volgende tips. Is een consument of onderneming in staat alle rekeningen te betalen? Dat is in de basis waar kredietwaardigheid om draait. Maar hoe komt een kredietbeoordeling tot stand? En hoe kunt u de kredietscore van uw...
Debiteurenbeheer
Debiteurenbeheer Debiteurenbeheer wordt te weinig aandacht binnen veel bedrijven. Ondernemers hebben vaak meer interesse in de behaalde dan de betaalde omzet. Dit terwijl te late betalingen uiteindelijk kan leiden tot serieuze liquiditeitsproblemen, of zelfs tot – te...
Incassobureau inschakelen? Een moeilijke keus voor ondernemers
Een incassobureau inschakelen is voor veel ondernemers een grote stap,Hoe wij kunnen helpen. Wat moet je klant daar wel niet van denken? Maar als diezelfde klant zijn facturen niet betaald moet je ook om jezelf gaan denken. Als er na meerdere herinneringen maanden...
Hoeveel aanmaningen u moet versturen?
Hoeveel aanmaningen verstuurt u om uw klanten te herinneren aan de betaling van uw facturen? In de praktijk zijn er bedrijven die tot vijf aanmaningen sturen. Maar het is effectiever om nooit meer dan twee aanmaningen te sturen. Waarom? Ervaring leert dat de meeste...






